انواع لاستيك ليفتراك (لاستيك ليفتراك )
لاستيك ليفتراك يكي از مهمترين اجزاي يك دستگاه ليفتراك ميباشد و از آنجا كه ليفتراك همانند خودرو سيستم تعليق ندارند بخش زيادي از ارتعاشات وارده به دستگاه و اپراتور توسط لاستيك ليفتراك جذب شده و مانع انتقال ارتعاشات به اپراتور ميگردد. به همين دليل كيفيت و نوع لاستيك ليفتراك از اهميت بالايي برخوردار است .
لاستيك استفاده شده در يك ليفتراك باتوجه به شرايط محيط كار ليفتراك، طراحي و توليد مورد استفاده قرار ميگيرد .
لاستيك ليفتراك يكي از مصرفيترين قطعات اين دستگاه ميباشد كه با توجه به شرايط و محيط كار ليفتراك داراي دو نوع لاستيك بادي و لاستيك توپر( لاستيك سنگي ) است.
لاستيك بادي ليفتراك
در ليفتراكها معمولا از لاستيك بادي استفاده ميشود چرا كه در هنگام استفاده از ليفتراك در سطوح ناهموار خاصيت جذب ارتعاش وارده به ليفتراك را دارد و باعث راحتي بيشتر اپراتور در هنگام كار طولاني ميشود.
استفاده از تايرهاي بادي در محيطهاي كاري كه اشياء خورنده و يا تيز و برنده دارند بايد پرهيز نمود. اين محيطها باعث فرسايش سريع لاستيك و يا پنچر شدن آن ميشود .
باد تايرها با توجه به فصل و درجه حرارات محيط كار بايستي به صورت روزانه تنظيم گردد تا از فرسايش بيش از اندازه تايرها جلوگيري گردد.
يكي ديگر از مشكلاتي كه در اثر تنظيم نبودن باد لاستيكهاي ليفتراك ايجاد ميگردد عدم فرمانپذيري درست ليفتراك و مشكل در هدايت ليفتراك ميباشد كه گاها خسارت مالي و حتي خسارت جاني بهمراه خواهد داشت.